HVG fontos hírek

Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?

Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!

Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el:
Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+

Köszönjük, hogy feliratkozott!

Hoppá!

Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.

Már feliratkozott!

A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!

Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.

Hírlevelek Menü

Olvasási mód:

Betűméret:

Betűstílus:

#HVG Cégautó

Biró Csongor Autó

Top 10 juttatásautó Magyarországon

A juttatásként adott cégautók piacán jelentős a márkához fűződő presztízs, de az ár is. A rangsort fölényesen vezeti a Skoda Octavia, amely megduplázta jelenlétét a juttatásautók piacán egy év alatt - derül ki a HVG Cégautó 2011 különszámából - derül ki a HVG Cégautó 2011 különszámából.

hvg.hu Autó

Melyik a tíz legnépszerűbb munkacégautó?

A korábbi évekhez hasonlóan 2010-ben is az ár-érték arány határozta meg a munkacégautók rangsorát. A zömében kis- és alsóközépkategóriás autókból álló kategóriát továbbra is a Ford Focus és az Opel Astra vezeti, a Suzuki azonban lekerült a dobogóról. Helyét a feltörekvő, ráncfelvarráson átesett Skoda Fabia foglalta el. A toplista első tíz helyén új belépő a Renault Fluence, a tavalyi 26. helyről tört fel a Hyundai i30 - derül ki a HVG Cégautó 2011 különszámából.

Biró Csongor Autó

Melyek a legnépszerűbb cégautómárkák Magyarországon?

A Magyarországon forgalomba helyezett új személyautók száma 2010-ben negatív rekordot döntött: alig több mint 43 ezer új személyautót helyeztek forgalomba. Ez 72 százalékos visszaesés a válság által már részben érintett 2008-as évhez képest és 28 százalékos a 2009-es adathoz képest. A magyar cégautópiac a válság évei alatt átrendeződött. Új márkák kerültek az élvonalba, a korábbi egyeduralkodók, mint például a Suzuki, hátracsúsztak. A Hyundai három és fél éve még a 22. volt a rangsorban, 2011 első negyedéve végén már a 9. helyen állt. A piac annyira kicsi, hogy két-háromszáz darabos beszerzések képesek teljesen felborítani a sorrendet. Ma azon márkáknak fut a szekér, ahol odafigyeltek a flottapiacra.

Autó

Mennyire lopják a cégautókat?

A céges autóflották jelentős vagyont képviselnek. Kérdés, mennyire vigyáznak a tulajdonosok erre a vagyonra, vagy inkább csak a szerencsére bízzák magukat – derül ki a HVG Cégautó 2011 különszámból.

Autó

Milyen autóval járnak a miniszterek? Erősen titkolják

2010-ben 703 millió forintba került az adófizetőknek az állami autóflotta fenntartása. Eközben idén csak a frissítésre 600 milliót fordít a kocsikat üzemeltető Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság, korábbi nevén Központi Szolgáltató Főigazgatóság (KSZF). Négykerekűekre a legtöbbet a Miniszterelnöki Hivatal és a Közigazgatási Minisztérium költ, a terrorelhárítók pedig szeretik a luxust. Az EU soros elnöksége az állami Audikat és Saabokat szaporította.

Autó

Melyek a legnépszerűbb flottaautók?

A céges parkokban 2010-ben a Ford, a Skoda és az Opel a legnépszerűbbek. A LeasePlan statisztikái szerint a Focus, az Octavia és az Astra különösen kedvelt. A LansonCom vezetője is ugyanezen márkákat említi elsőként, ha az ügyfelek a tanácsát kérik – olvasható a HVG Cégautó 2011 különszámban.

Autó

Mi a dolga a flottakezelőnek?

Az autók üzemeltetésével kapcsolatban szigorúbb szabályokat vezettek be a cégek 2010-ben - derül a ki a HVG Cégautó 2011 különszámból. Ezek arra irányulnak, hogy a kocsik állaga ne romoljon, a fogyasztásukat alacsony szinten tartsák. Hanyag autókezelés esetén általában komoly az értékcsökkenés.

Autó

Kinek éri meg a flottakezelés?

Általános tapasztalat, hogy míg a 3–15 autóból álló flottillákat rendszerint közvetlenül szerzik be a cégek, a nagyobbak üzemeltetésére igénybe vesznek flottakezelőt, ez pedig nem kis szám, legalább 30 ezer járműt gondoznak flottakezelők – derül ki a HVG Cégautó 2011 különszámból.

Autó

Cégautó: kinek, milyen kocsi dukál?

A cégautó továbbra is az egyik legalapvetőbb juttatási forma a vállalatoknál, még akkor is, ha egyre több cég dönt úgy, hogy nem él ezzel az ösztönzéssel - derül ki a HVG Cégautó 2011 különszámból.

Autó

Melyik a legnépszerűbb céges terepjáró?

A kategóriát a kisebb méretű szabadidő-autók vezetik, az élen a Nissan Qashqai áll. Ebben a szegmensben tavaly több drágább modell is túllépte 2008-as eladásait, de a prémium márkák túlsúlya még nem jellemző itt. A piac főként utcai használatra alkalmas, biztonságosan magas felépítésű modelleket preferál, a valódi terepjárók iránti igény egyre szerényebb - olvasható a HVG Cégautó 2010 különszámban.

Autó

Melyik a legnépszerűbb luxus cégautó Magyarországon?

Csaknem kizárólag céges piac ez, mondhatni, kifejezetten vezérigazgató-kategória. 2009-ben a friss BMW 7-es sorozat számított kedvencnek, de még ebből is kevesebbet adtak el, mint az előző évben. A válság ezek szerint a luxuskategóriára is hatott. Az előző évekhez mérten jelentős a Mercedes Benz S osztály lemaradása. Dobogós a Lexus hibridhajtású limuzinja, az LS600h is, idén jobb eredményekre számíthat a tavaly negyedik helyezett, de év végén új generációba lépett Audi A8.

Autó

Ki kit figyel a cégautóban?

A cégautót üzemeltető cégeknél elsősorban a munkaautókba telepítenek nyomkövető készülékeket (terítőkocsikba, szervizautókba, futárjárművekbe és persze taxikba). Ezekbe rendszerint csak flottakövetési céllal szerelnek be készüléket, a lopásvédelem másodlagos szempont, kivéve persze, ha a jármű nagy értékű árut is szállít. Felsővezetők esetén szóba sem jön a nyomkövetés, hiszen esetükben a cégjármű a cégek 99 százalékánál korlátlanul használható magáncélra, vagyis a főnöki autókba kerülő GPS-rendszereknek mondhatni egyetlen célja a lopásvédelem - olvasható a HVG Cégautó 2010 kiadványban.

Kiricsi Gábor (hvg.hu) Autó

Aki cégautóval karambolozik, azt tréningre küldik

Flottaautók vezetőinek gyakoroltatása nem elterjedt, bár egyre gyakoribb Magyarországon is. Van vezetéstechnikai kurzus, ahol a útviszonyokat modellezik tanpályán, a másik keretében a forgalomban gyakorolhatja a sofőr a lehetséges balesethelyzetek jó előre való felmérését, az úgynevezett ökotréningeknél pedig az üzemanyag-takarékos vezetéstechnika elsajátítása a cél - olvasható a HVG Cégautó 2010 kiadványban.

Autó

Mi történik a magyar cégautópiacon?

A válság első teljes évében, 2009-ben a céges autók értékesítése kisebb mértékben csökkent, mint a magánautóké, így a cégszemélyautó-eladások aránya a teljes értékesítésben a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) adatai szerint már meghaladta az 50 százalékot. Piacelemzők szerint 2010-ben ez az arány 60 százalék körül is maradhat. Ennek előjeleként a januárban értékesített személygépkocsiknak már 61 százalékát cégek vásárolták meg, mivel a hitelszigorítások – az autóhitel futamideje maximum 84 hónap, forinthitelnél legalább 25, euróhitelnél 40, más devizahitelnél 55 százalék kell legyen az önrész – inkább sújtják a magánvásárlókat, mint a cégeket.

Autó

Melyik a legnépszerűbb cégautó Magyarországon?

Az immár harmadszor megjelenő HVG Cégautó különszám értékelő, elemző cikkeiből kiderül, hogyan mentették meg 2009-ben a céges vásárlók az évek óta válságban lévő magyar autópiacot a teljes csődtől, és hogy a megváltozott körülményekhez alkalmazkodva nekik min kellett változtatniuk az „autópolitikájukban”.

Kórházak és óvodák maradtak áram, fűtés és víz nélkül egy éjszakai orosz légicsapás után Odesszában

Kórházak és óvodák maradtak áram, fűtés és víz nélkül egy éjszakai orosz légicsapás után Odesszában

Plüssmacik kavarhatják fel a befektetési piac jövőjét

Plüssmacik kavarhatják fel a befektetési piac jövőjét

Mégsem fotózkodott, mindössze védekezni próbált az 55 éves nő, akinek mindkét kezét leharapta egy cápa

Mégsem fotózkodott, mindössze védekezni próbált az 55 éves nő, akinek mindkét kezét leharapta egy cápa

Fodor Lajos a HVG-nek: „Mi, volt vezérkari főnökök nem pártpolitizálunk, és baj, hogy Ruszin-Szendi a Tisza rendezvényén szerepelt”

Fodor Lajos a HVG-nek: „Mi, volt vezérkari főnökök nem pártpolitizálunk, és baj, hogy Ruszin-Szendi a Tisza rendezvényén szerepelt”

Egy dologban már most meg tudott egyezni Oroszország és Amerika: újra lesz a személyzet a nagykövetségeiken egymás országában

Egy dologban már most meg tudott egyezni Oroszország és Amerika: újra lesz a személyzet a nagykövetségeiken egymás országában

Ez kerül az olcsó telefonokba: bejelentett egy új lapkakészletet a MediaTek, csak az a baj, hogy nem is annyira új

Ez kerül az olcsó telefonokba: bejelentett egy új lapkakészletet a MediaTek, csak az a baj, hogy nem is annyira új

Legalább tízen meghaltak az amerikai áradásokban, képeken a pusztítás

Legalább tízen meghaltak az amerikai áradásokban, képeken a pusztítás

Ha a Fradival történne hasonló, két hétig cikkezne róla az Origo

Ha a Fradival történne hasonló, két hétig cikkezne róla az Origo

Két évig nem adható tovább a Magyarországon 160 millió forintba kerülő új Ford

Két évig nem adható tovább a Magyarországon 160 millió forintba kerülő új Ford

A címlapról ajánljuk